Naše technika

ŠKODA 706 RTHP CAS 25:

 Rok výroby 1977
⋅ Kapacita cisternové nádrže: 3500 l
⋅ Celková hmotnost vozidla 13 600 kg
⋅ Výška, včetně majáků: 2,95 m
⋅ Šířka bez zrcátek: 2,5 m
⋅ Délka: 7,4 m

Do našeho sboru byla cisterna pořízena po dlouhodobém uvažování, ale nakonec jsme se pro jeho koupi odhodlali a vozidlo zakoupili od SDH Bohousová, okr. Pardubice a dne 3.8.2018 jsme si jej přivezli do naší zbrojnice. Vozidlo bylo ve velmi dobrém stavu, ale i tak jsme po seznámení se strojem rozhodli pro jeho menší přestavbu a to především v prostorech pro uložení věcí, jako např. hadic, plovoucího čerpadla, apod. Přestavby se nevyhnula ani část kokpitu a tak nastalo i několik změn na palubní desce a hlavně byly přidány senzory hlásící stav vody v nádrži, byly přidány nové světlomety jak postranní, tak pro osvětlení části vozu potřebné při couvání ve snížených viditelných podmínkách, do vozidla byla instalována vozidlová radiostanice zn. Motorola s volacím znakem HPM 861, navigační tablet, a také nové ovládání od tzv. VRZu (výstražné rozhlasové zařízení – majáky). Vozidlo bylo v místech větších zásahů do karoserie přelakováno, neboť vozidlo bylo opatřeno většími dvířky u čerpadla a tím došlo i k výrobě nových dvířek pro uložení věcí okolo zadní části vedle čerpadla. Vozidlo jsme také opatřili novými nápisy a v současné době ještě probíhá několik drobných úprav na vozidle, ale již je zařazeno ve výjezdu a nahradilo tak do této doby hlavní výjezdové vozidlo DA 12 Avia. Na vozidle je uloženo plovoucí čerpadlo Honda, motorová pila, benzínové kalové čerpadlo a dýchací technika s náhradními láhvemi se stlačeným vzduchem.


DA 12 Avie A31:

Dopravní automobil DA12 Avia A31 je požární automobil, určený pro přepravu požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu, především však technického rázu. Toto vozidlo bylo do příchodu vozidla CAS 25, Škoda 706 RTHP zařazeno jako hlavní výjezdový automobil a to od roku 1990 (asi). S příchodem a hlavně přestavbou vozidla CAS 25 bylo toto vozidlo zařazeno až na druhé místo v pořadí do výjezdu. Automobil sestává z podvozku Avia A31K s kabinou řidiče pro 3 osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým topením. Část karoserie za kabinou mužstva je upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně motorové stříkačky PS 12 a elektrocentrály Honda. Z důvodu přendání většiny vybavení do vozidla CAS 25 zůstalo ve vozidle jen základní vybavení určené pro čerpání vody pomocí motorové stříkačky PS 12. Průběžně však bude výbava i do tohoto vozidla obnovena tak, aby mohlo sloužit jako hlavní technické vozidlo.

 


DA Ford Transit 350 L:

Jedná se o dopravní automobil našeho sboru, který byl pořízen v dubnu 2014. Vozidlo bylo zakoupeno v civilním provedení a svépomocí bylo upraveno do současné podoby. Nyní slouží především k přepravě soutěžících družstev na soutěže, ale také k přepravě potřebného materiálu na požární zásahy, nebo jinou technickou pomoc. Vozidlo je vybaveno mimo jiné i vozidlovou radiostanicí zn. Motorola s volacím znakem HPM 862.

 


Ostatní vybavení jednotky:

Dále naše jednotka disponuje třemi dýchacími přístroji zn. Saturn, třemi ručními radiostanicemi zn. Motorola, elektrocentrálou zn. Honda, benzínovým kalovým čerpadlem zn. Pavliš&Hartman, požární motorovou stříkačkou PS 16 určenou především na závody v požárním útoku, ruční motorovou stříkačkou PS 8, kalovým čerpadlem, motorovou pilou zn. OleoMac a dalším technickým vybavením potřebným pro požární zásahy.